Élmények, képek

2020.08.01-06. Alföldi biciklitábor

A Túrabot életének első biciklitáborát rendeztük meg 2020 augusztus elején. Utunkat egy bérelt kisbusszal kísértük, hogy legyen autós biztosításunk, ha szükséges. Sanyi szolgáltatta az ezermester és mindenes technikás posztot - minden nap cipelte a több kilós...

Ez a túra az ember tervez... nap volt. Elhatároztuk, hogy kőfejtőt, barlangot, Gerecse csúcsot mászunk, ehhez képest olyan lenyűgöző volt az utunk, hogy az időnk nagy része a kőbányában és a hegy megkerülésével telt el. Pusztamarótról indultunk, először a csodálatos...

Mostanában az igen csapadékos időjárás ellenére ezen a napon napsütésre ébredtünk. Mintha csak az égiek is kegyeinkbe akartak volna járni. Diósjenőről indulva egy jó "kardiós", megdolgoztatós emelkedőn mentünk fel a Börzsöny legmagasabb csúcsára a Csóványosra. Eléggé...

A kijárási korlátozás után először mozdultunk ki szervezetten, most éppen a vízre. Időjárásunk az ijesztgetések ellenére a vártnál sokkal jobban alakult 🙂 Dunabogdányból a szabadstrandról indulva feleveztünk a Szentendrei- Dunaágon a Kisoroszi szigetcsúcsig 6 km-t....

Nemzeti ünnepünkön a koronavírus járvány miatt talán egy időre az utolsó túránk volt ezen a szép napos vasárnapon. Sokan jöttünk össze a csábító szóra: Rám-szakadék. Dömösről indulva vágtunk neki a Malom-patak mentén a túrának. A szurdokban ugráltunk köveken,...

Maroknyi kis csapat indult neki a Szépjuhászné parkolójából a Budai hegység három kilátójához. A sötét éjszakában végig beszélgettünk, gyönyörködtünk az elánk táruló panorámában, ami a fák lombjai hiányában nem csak a kilátóknál, hanem az út mentén többször is elénk...

Az első bemelegítő kis laza kirándulásunkat egy szép napos vasárnapon tartottuk. Meglátogattuk a talán legismertebb két budapesti barlangot, amit egy kis sétával kötöttünk össze. A hegyoldalból lefelé bandukolva "felugrottunk" a József-hegyi kilátóba, majd a Komjádi...

Minden év január végén tartjuk az évértékelő klubdélutánunkat, ahol az elmúlt túraidény eseményeit beszéljük meg. Előadás, képnézegetés, túrák felelevenítése, beszélgetések, sütizés, régen látott túratársak... most is így volt. Többek közt ilyenkor beszéljük meg a...

Kellemes, napos időben jártuk végig a 2019-es év utolsó túráját. A Normafától indulva, Szt.Anna kápolna, János-hegyi átjáró barlang, Erzsébet kilátó, Béka-tó, makkosmáriai kegytemplom, BTSSZ emlékhelyekre látogattunk el. A túra végén szokásos piknikünket megtartva...

Pontosan egy tucatnyi "őrült" gombavadász szánta el magát az esős, nyirkos, hideg és borongós vasárnapon, hogy gombászni induljon a Mátrába. A parádi találkozó után az esőre való tekintettel felkocsikáztunk Parádóhutára a Clarissa forráshoz. Rövid séta után után két...

Az idei utolsó óraátállítás előtti, reggel igen ködös, de később szép napossá váló szombaton vágtunk neki Nagybörzsönyből a túránknak. Két új túratársat is köszönthettünk, akik nagyon szépen teljesítették a távot. A kezdeti szakaszon az erdészeti úttól a vadászházig...