2019.04.28 Ipolytarnóc geopark

Borús, esős vasárnapunk volt, hol szemerkélt, hol pedig jobban áztatott minket az eső, amikor Nógrád megye legészakibb településére, Ipolytarnócra látogattunk a földtörténeti parkba. Délelőtt még az utazás közben reménykedtünk, hogy nem lesz annyira rossz idő, de hiába. Az őslényparkba érve először a 4D mozit “éltük túl” az időutazással, majd a szakvezetővel tettünk meg egy másfél órás túrát a geológiai tanösvényen. Ezúton is köszönjük Péter Marikának a profi és lenyűgöző ismeretterjesztőt. A vezetett túra után a kőszikla ösvény egy részét jártuk végig. Többször érdeklődtünk közben, hogy látogatható-e a lombkorona ösvény, de sajnos mindig nemleges választ kaptunk. A régen tartott sütögetésünket végre ismét megejtettük, majd utolsó körben még a bükkábrányi ősfenyőket, az időspirált és a “Miocén erdőt” jártuk be. Az eső továbbra sem hagyott alább, így a lombkorona ösvényről végleg le kellett mondanunk. Hazafelé menet a szlovákiai barlanglátogatást közkívánatra felcseréltük a Paris patak völgyére, így Nógrádszakál felé vettük az irányt. A Paris völgyében tett rövid kitérő után indultunk haza. (Persze Budapesten egy szem eső sem esett 🙁 )

Köszönjük, hogy velünk tartottatok!