2018.05.12-13 Hétvége a Mátrában

Ezt a hétvégénket a Mátrában töltöttük. Szombaton az Országos Kéktúra útvonalon a Mátraházától Sirokig tartó szakasznak vágtunk neki. Reggel az autóbusz pályaudvarról indultunk a Kékes csúcs felé, majd 45 perc alatt felkaptattunk az ország legmagasabb pontjára. Csoportkép, pecsételés, kilátózás, majd indultunk tovább. A túraútvonal Kékestől egyben a Mátra-bérc túra útvonala is, ezért gyönyörű kilátópontokon, sasbérceken és tetőkön keresztül vezetett minket a kék jelzés. Fel és le, fel és sokat le, térdeket, zoknikat nem kímélve, de megérte a sok verejtékezés a hegy szépségeiért. Éjszakánkat Galyatetőn, a BKV pihenőházban töltöttük, ahol ismét új társasjátékot próbálhattunk ki Ágiék jóvoltából. Vasárnap Mátraszentistvánról indulva a Vörös-kői kilátóban kezdtünk, majd ismét a Mátra-bérc túrán haladva a Szamár-kőről csodálhattuk meg újra a tájat. A Newton-sziklánál megpihentünk, aztán Ágasvár hegyének tetejéről ismét gyönyörködhettünk a kilátásban és ez így ment egészen a Foton-rétig. A túristaháznál megpihentünk ebédidőben, majd elindutunk lefelé a Csörgő-patak völgyébe. A kristálytiszta vízben sikókat, szalamandra ivadékokat, békát találtunk. A Gyula-barlangnál viszont két elhullott állat tetmét pillantottuk meg, így a barlangot nem volt kedvünk jobban felfedezni. Mátraszentistvánra visszaérve közelebbről is megnéztük a sípark pályáit zöldbe öltözve. Mielőtt hazaindultunk, még bepillantottunk a galyatetői templomba és felmásztunk a kilátóba is.

Köszönjük hogy velünk tartottatok!