2017.06.16-22 OKT túratábor/ Kőszeg-Kemeneshát

Idén harmadik alkalommal tartottuk meg nyári, egy hetes túratáborunkat. Az ország nyugati végébe szerveztük túránkat, amely most Írottkőtől Káldig vezetett az Országos Kéktúrán. Első napunk hegyes-völgyes szakasza után négy olyan túranap következett, ami teljesen sima terepen, az aszfaltos főutakon, vagy erdei dózerutakon keresztül vitt, nem éppen a klasszikusan szép erdei ösvényeken. Az ún. “kockaerdőkben” jól tudtunk haladni a szint nélküli terepeken, délutánonként maradt egy kis szabadidőnk falusétára, egy kis fürdőzésre vagy éppen csónakázásra. Mivel egy gyógyvizekben gazdag környéken tartózkodtunk, az egyetlen pihenőnapounkat Sárváron a várban és nagyobb részt a gyógy és wellness fürdőben töltöttük. Érdekes helyeken jártunk, láttunk szépen karbantartott erdőket, szép városokat, gondozott falvakat, hallgattunk esti harangjátékot, vagy épp a falu templomát, ahogy a székely himnuszt harangozza. Találkoztunk más kéktúrásokkal, kedves emberekkel, az erdőben nyúllal, vaddisznóval.

Röviden a túrákról: 1.nap: Kőszeg-Írottkő-Velem: 19 km. Az egyetlen igazi túrázós terep. A táj lenyűgöző volt, a kőszegi kálváriadombról, az Óház tetőről és Írottkőről is csodálatos kilátás tárult elénk. Írottkő felé láttunk egy gyönyörű gyűszűvirág mezőt. Este sétáltunk Kőszeg belvárosában és a várban. Éjszaka Lajos alatt leszakadt a pótágy deszkája.

2.nap: Kőszeg-Tömörd: 15,5 km. Kisétáltunk a vasútállomásra pecsételni, közben piacoztunk, onnan beton, majd a nem túl izgalmas “kockaerdők”. Azért itt is volt látnivaló: az Ilonavár (földvár), a Gradics-forrás, a Szent Ilona szobor. Tömördre érkezve elsétáltunk a Chernel kúriához, este pedig pizzát rendeltünk vacsorára.

3.nap: Tömörd-Szeleste: 20 km. Korán, reggel 7-kor indultunk, hogy mindenre legyen idő. Tömördöt elhagyva ismét dózerút, az Ablánci malom – és a reggelink – előtt pedig zsákutcába futottunk. Itt láttunk egy nagy nyulat az úton, majd az ablánci molnár 3 kőrisfáját, amit Erzsébet királyné tiszteletére ültetett 1900-ban. Két túratársunk elköszönt ezen a napon tőlünk, majd a szelestei szállás elfoglalása után elmentünk a nap hátralévő részében a gyógyfürdőbe. Finom vacsorát kaptunk Marika nénitől, és alvás előtt még egy kis kártyázásra is maradt időnk.

4.nap: Szeleste-Sárvár: 20 km. Ezen a reggelen is korán indultunk, hiszen ma is kellett rendesen menni, valamint nagy volt a hőség is. A szelestei arborétumon át kezdtük napunkat, majd a faluban reggeliztünk. Utunk során egy kedves kéktúrázós házaspárral együtt meneteltünk Sárvárig. Ezen a napon is jutott bőven aszfaltból és kockaerdőkből. Bögötön a bolt előtt megcsodáltunk egy “ittragadt” vezetékes telefonfülkét, Csényén beszélgettünk a polgármesterrel, majd Sárvárig a Gyöngyös patak partján meneteltünk a töltésen. Itt két új túratársunk csatlakozott, majd elmentünk csónakázni, este pedig a legyes Nádasdy Étteremben vacsoráztunk.

5.nap: pihenőnap Sárváron. Csapatunk egyik fele a Nádasdy várban kezdett, másik fele a fürdőben, a strandon. Dél előtt csatlakozott a “váras” csapat a strandolókhoz. Estig élveztük a csúszdák, a hullámmedence, az úszómedence és a gyógyvíz által kínált lehetőségek sokaságát. A szálláshelyünkön vacsi után befagyiztunk, majd este visszamentünk a városházához, hogy a harangjátékot meghallgassuk. A Posta téren megtekintettük a kivilágított szökőkutat.

6.nap: Sárvár-Gérce: 13 km. Kicsit variáltunk az útvonalon, ennek köszönhetően egy elég susnyás területre kavarodtunk, aminek az lett az eredménye, hogy magunk előtt zavartunk fel egy vaddisznót. Úgy megijedtünk, hogy kutyust is elhagytuk, de végül megkerült ő is. A szokásos kockaerdő és sík terep után beértünk Sitkére, ahol megnéztük a kálváriakápolnát (Balázs Fecó koncertek helyszíne), majd a Kastélyfogadóban néztünk körül. Kényelmesen értünk be Gércére. Felmentünk a régi Zalabér-Sárvár vasútvonal megmaradt hídjához, onnan tekintettük meg a tájat: a Ság-hegy és a Somló-hegy mutatta meg magát a párás levegőben. Este elfogyasztottuk a finom házi vacsorát, majd ezt követően egy kis csocsózás erejéig átsétáltunk a helyi vendélátóipari egységbe.

7.nap: Gérce-Káld: 14 km. Kevés szekérutat követően ismét hosszú beton a Farkas-erdőben, majd megint a kockaerdők. Szerencsére volt mit nézni azért ekkor is, a Scherg házaspár sírja, a Banya-fák, az erdészházak, a Molnár László emlékmű, a kilátó színesítették utunkat. Déli pihenőnket a Scherg Lőrinc kilátónál tartottuk. Kora délután értünk be Káldra, ahol utunk befejezéséül a templom harangja 15 órakor a székely himnuszt játszotta “nekünk”. Itt ért véget idei túratáborunk.