2017.03.15 Budaörs, Sorrento sziklák

Az e heti egy munkaszüneti napot a hét közepén sokan kihasználták. Ezt tapasztaltuk is, hiszen szép nagy létszámmal tartottuk idei első igazi túránkat a Budaörs feletti hegyekben. Túratársaink 8 hónapostól 83 éves korig képviseltették magukat, és mindenki nagyon jól bírta a megpróbáltatásokat. A meteorológiai előrejelzést az égiek nem hallgatták, mert a megjósolthoz képest hűvösebb és szelesebb is volt az idő (bár meg kell hagyni nem esett az eső és lehetett volna rosszabb is). Túránkat a KFKI sporttelepén lévő Mária-szobor kőfülkéjének megtekintésével kezdtük. Ezt követően elindultunk a Sorrento sziklák felé, ahol tartottunk egy kis pihenőt. Itt volt alkalmunk egy kis falatozásra, fényképezkedésre a romantikus sziklák között, kökörcsinvadászatra, vagy éppen sziklamászásra. Ennél a pontnál vált ketté csapatunk, a gyakorlottabbak elindultak a Huszonnégyökrös-hegyhez, a kíméletesebb csapat pedig nekivágott a Sorrento szikláinál felfelé a gerincre. Erzsike elmondta, hogy ő ismerte azt a Sinka Lajost, akinek az emlékművénél elhaladtunk és még mesélt is a repüléssel kapcsolatban nekünk. Gondoltunk Józsi bácsira is, aki szintén mindig érdekes történetekkel és hasznos információkkal szolgál “repülésügyben” amikor csak lehet, hiszen nagyon sok vitorlázó repülő keringett felettünk. Csodálatos virágok kísérték utunkat, láthattuk a sárga fejű kis Téltemetőt, a szőrős és mérgező, de ugyanakkor szépséges Leánykökörcsint, Ibolyát, és Tavaszi Héricset is. Miután a rövid túrára indult csoport elért a találkozási pontra ahol újból egyesült volna a hosszú túrásokkal, konstatáltuk, hogy kivágják az összes erdei fenyőt a kopárokon, a repülős emlékmű környékén. A várakozás és a hideg, szeles idő sajnos “szétfútta” kis csapatunkat, több szakasz visszaindult a KFKI felé. A maradék pár ember ismét találkozott a hosszú túrára indult társasággal, a soron következő pihenő után pedig elindultunk a piktortégla üregekhez. Egy szép nagy, épen maradt járatba be is másztak a kíváncsiak. Köszönjük, hogy velünk tartottatok!

Létszám: 30 fő+3 kutty

Megtett táv: 7 és 13 km

Túrabot képei a címre kattintva, Schmidt Jani képei pedig itt tekinthetők meg.